Ruilen & retourneren

Tot hoeveel dagen na aankoop kan ik een online bestelling ruilen of retourneren?

Dit kan tot 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling, mits ongedragen, onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking (inclusief aangehechte labels).

Wat moet ik doen als ik een artikel wil ruilen of retourneren?

Wil je je aankoop per post aan ons terugsturen en daarvoor een andere maat of ander artikel ontvangen, of je geld terugkrijgen? Dan kun je je bestelling via een DHL Parcelpoint terugsturen. Voor deze zending rekenen wij een bedrag van 3.95 euro. Deze kosten brengen we achteraf in rekening. Je hoeft dus niets af te rekenen bij het DHL-punt.

Om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen vragen we je om ons retourformulier in te vullen, vervolgens kun je dan een retouretiket opvragen. Het opvragen van het etiket werkt als volgt:

  • Meld de retour aan via deze link en en voer al de benodigde gegevens in;
  • Vervolgens vul je bij referentie je ordernummer in. Dit staat op de factuur en vind je terug in alle e-mails;
  • Daarna vul je bij gewicht ‘1’ in en kies je voor ‘ja’ bij de laatste optie.

Nadat je deze procedure hebt doorlopen wordt er een etiket aangemaakt. Deze verschijnt in de browser en ontvang je ook per mail. Dit etiket dien je uit te printen en op het pakketje te plakken. Gelieve het pakket goed dicht te maken en het ordernummer op de verpakking te vermelden. Vervolgens geef je het pakketje af bij een DHL-punt bij jou in de buurt.

Aan welke voorwaarden moet een artikel voldoen om het te kunnen retourneren?

Wij nemen de volgende artikelen niet retour:

  • Beschadigde artikelen
  • Gebruikte artikelen
  • Gewassen artikelen
  • Strings
  • Artikelen waarvan de aangehechte kaartjes (indien van toepassing) verwijderd zijn.
  • Artikelen die niet met de originele verpakking retour gestuurd worden.

Mochten we één van bovenstaande artikelen ontvangen, dan sturen wij dit artikel weer terug, met verzendkosten voor rekening van de klant.

Krijg ik mijn geld terug?

Ja, als je er geen ander artikel voor in de plaats wilt, geven wij je je geld terug. Wij maken dit over naar het rekeningnummer waarmee je hebt betaald of annuleren de creditcard betaling.

Dimenno vergoedt het volledige aankoopbedrag, dus ook eventuele verzendkosten die je hebt betaald bij het plaatsten van de bestelling.

Indien je hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeven wij volgens de algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Indien ik mijn artikel wil ruilen, betaal ik dan verzendkosten voor het nieuw op te sturen artikel? 

Nee, we sturen het nieuwe artikel gratis naar je op. 

Dimenno.nl https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/reviews/dimenno-nl/
Customers have rated Dimenno.nl with a 8.9, based on 3070 reviews on the scale of 10. See reviews